RSport.se Guide

Tillbaka

 

Modifiera Opel Asconas´s 2.0E spjälhus så det fungerar med en 850 potentiometer

Varför : Så att ett EMS ska kunna identifiera spjälläget.

Hur : Först demonterar du den gamla klick typen som sitter på original.

Sedan tar du och utför redigt mycket våld mot det tills järn biten lossnar, ta det lagom då du inte vill böja den.

Bra verktyg att använda : Hammare, stämjärn och skruvstäd.
ANVÄND skyddsglasögon.


Här är bara skalet kvar, rätt i brännbart.


Sedan svetsar du det samman med det gamla fästet som bilden ovan, på utsidan annars passar inte TPS en i hålet.


Som synes behöver man inte göra nånting med nånting förutom svetsningen och massakering av original TPSen, och det är till och med justerbart i originalfästena.


Och bra ser det ut med. Om man vill kan man lyxa till det med lite färg ;)

Hoppas denna guide hjälper någon att våga sig på att byta till ett EMS.

Jag tar inget ansvar för eventuella ekonomiska förluster eller dylikt. denna lösningen fungerade för mig, men kan inte garantera att den fungerar för alla möjliga situationer.

Klas

 

Tom annons plats
 

Tillbaka

Copyright 2007-2010 Klas Nordberg