RSport.se Guide

Tillbaka

 

Hur man byter till M90 från Automat 760 tic

Först och främst jag tar inget ansvar för någonting utan detta är hur jag gjorde på min bil när jag ville ha en manuell och ingen tomat.

Bilen :
Volvo 764 Turbo Intercooler, sen 88a

Inköpslista :
M90
Spakställ
Kardan
Pedalställ
Växelspak
Lamell
Hydraulisk koppling (om du har vajer)
Växelådsbalk (om du ej har rätt)

Kostnad :
Den blir individuell för varje ombyggnad.

Historia:
Trätt på att man inta kan lågvarvs dra motorn vid omkörningar då denna lådan inte är av senaste årsmodel.

Tillväga gångs sätt :

Allt är igentligen bolt on men har du tummen mitt i handen kan det vara bra att ha en mer erfaren vän med dig när du mekar.

Steg 1 Lyft ur motorn :
När du lyfter ur motorn och skruvar isär motor och låda sitter det 4 st skruvar som håller konvertern till automatlådan i startkransen. dessa 4 bul nås genom att ta bort startmotorn skruva dän dom genom det hålet, snurra på motorn för att nå alla.Konvertern får inte lossa från lådan så förankra den väll i växellådan.

Sedan skruvar du isär oljerören

sedan kan du lossa ner vatten kylet och oljekylet framför vatten kylet.

 

Sen är det inte så mycket mer utan följ denna länken till nästa guide som visar en M90 montering.

 

Tom annons plats
 

Tillbaka

Copyright 2007-2010 Klas Nordberg