RSport

Tillbaka

 

Viktigt !!!
Jag tar inget personligt ansvar för matriela eller person skador som kan uppstå vid användandet eller efter en installation av ett Megasquirt system oavsett storlek på skada eller liv.

Systemet är ett utvecklings system som bara får användas till racing, offroad eller utbildning.

Du som användare står alltid som ansvarig, oavsett påföljd.

En modifiering innebär att tillverkaren avsäger sig ansvaret på bilen och att försäkringar kan påverkas negativt eller utebli helt vid olycka/aktivitet.

Uppdaterat 2011/07/31, Kl. 21:30

!!! Läs texten till vänster innan du fortsätter !!!
Detta gäller alla EMS system på marknaden.

RSport.se verkar för en hög lokal tekniknivå, som göra det
möjligt att nå höga resultat med små detaljer.
Med god kunskap om "HUR", "VAR" och "VARFÖR".

 

Kolla gärna in Megasquirt Guiderna!!!

Här finns länkarna till forum och information.


Varför ska jag använda MS vad gör det till mitt alternativ:


Historien bakom Megasquirt

Det har ett konkurrenskraftigt pris. Och kan modifieras nästan oändligt.

Brett användningsområde. 1 cyl 2 takt till 12 cyl 4 takt.

Klarar utan och med turbo.
+1.5 Bars övertryck som standard (+3bar utbyggt).

samt har en stor portfölj med finesser att komplettera med
Knack ingång, Launch ingång, NOS styrning, Dubbla Mappar för bränsle, tändning, Boost, laddtryck och AFR, Fläck styrning, ett antal fria utgångar du kan styra VANOS, Vattenpump o.s.v.,  Laddtrycksstyrning, varvtals utgång.
Ovan nämnda funktioner beror på bestyckning av antal tändspolar.
(ovan beror på vilket system man väljer MS1 MS2 MS3 + MS3X).

Det finns en bred samling av forum som kan hjälpa till snabbt (kolla länksamlingen).
Flera Programvaror (MegaTune, MegaTunix och Tunersturdio MS) att konfigurera med.

12x12 VE, 12x12 Spark, 8x8 Boost och 8x8 AFR (MS1)
MS2 och MS3 är ytterligare snabbare och mer högupplösta.
Ett stort antal olika varvtalssignaler från original systemet.

 

Vad behövs för att det ska fungera förutom boxen, läs detta.

Har du fler frågor hör av dig till

Man kan idag byta sitt styrsystem vid en Etanolkonvertering Lagligt
 



Box: V3.0 med MS1 processor laddad med  MS-Extra.
En tändutgång (fördelare), laddtrycksstyrning och 3 bars mappsensor.


Box: V3.0 med MS2 processor laddad med MS-Extra2
En tändutgång (fördelare), laddtrycksstyrning och 2 triggrar.


Box: V3.0 med MS1 processor laddad med MS-Extra1
En tändutgång (fördelare), och intern USB adapter.



Box: V3.0 med MS2 processor laddad med MS-Extra2
6 tändutgångar i wasted spark och laddtrycksstyrning.
Tändstegen sitter på en separatkylfläns på undersidan och jordas separat.


Kabelhärva med märkta signalkablar och skärmad VR/Hall kabel samt skärmad lambda.


MS1 Extra V3.0 med Bränsle, tändning, Laddtrycksstyrning
och 3 extra valfria utgångar. Testas på ett Jimstim 1.4 V2.x.


MS2 Extra V3.0 med Bränsle, tändning. 6 tändutgångar med extern tändmodul och 2 triggeringångar. Testas på ett Jimstim 1.4 V2.x.


Test av kort utförs.

 

Tom annons plats
 

Tillbaka

Copyright 2007-2011 Klas Nordberg